ZAR4U. Powered by Blogger.
RSS
There was an error in this gadget

JERAWAT!!! "Saya Tak Pandai Jaga Muka?"

     Dalam post ni saya nak bincang pasal isu "Tak Pandai jaga muka". Mesti Korang pernah di cap sebagai seorang yang tak pandai jaga muka terutama sekali yang jenis kulit bermasalah seperti Jerawat yang serius. Jadi sekarang ni saya nak fokuskan tentang seseorang yang mempunyai masalah kulit seperti Jerawat Batu...sebab masalah ini paling serius. Serius lah sangat. =)



     Mesti korang yang ada masalah seperti ini pernah alami masalah macam ini, terutama bila korang mempunyai kawan yang kulit cantik, bersih, putih, dan lagi gebu gitew...Ha tambahan pula mulut kawan korang tu macam longkang. Opss!! Tu la mentang-mentang dapat kulit cantik dah rasa diri tu dah pandai jaga kulit. Padahal mereka cuma  "Bernasib Baik" sahaja sebab dilahirkan dengan kulit yang sempurna dan tak mengalami apa-apa masalah walaupun dah baligh.

     Mesti anda pernah dengar nasihat-nasihat murah mereka yang konon-konon macam pakar kulit tak diiktiraf gitew...Lepas tu mula la beri petua-petua yang entah apa-apa...padahal tak kena dengan batang hidung sendiri. Mereka tak rasa apa yang ditanggung oleh orang yang mempunyai masalah kulit ni. Sebab mereka bernasib baik tak mengalami masalah kulit. Jika seseorang itu memiliki masalah kulit yang berjerawat tak semestinya mereka tu tak pandai jaga muka. Padahal dah bermacam-macam cara yang mereka buat untuk sedaya upaya membantras masalah itu.

     Bagi saya, mereka yang memang dah memiliki kulit yang baik dan tak mempunyai apa-apa masalah muka, tak layak nak kata orang yang mempunyai masalah kulit ni tak pandai nak jaga kulit lah, pengotor la, tak pandai jaga penampilan la..itu la ini la. Sebab mereka tak tahu bertapa susahnya nak jaga muka yang berjerawat. Mereka cuma bernasib baik sahaja dapat kulit yang cantik. Bagi saya orang yang benar-benar layak beri nasihat adalah orang yang penah mengalami masalah kulit dan kemudian berjaya sembuh serta memiliki kulit yang sihat semula. Kerana mereka lah yang faham akan masalah tersebut serta pernah mengalaminya.

     So, bagi korang yang ada kawan atau kenalan seperti yang saya sebutkan, just pekakkan telinga anda.. Tak perlu  dengar nasihat-nasihat yang entah betul ke tidak..So jika anda pendapat anda sila berikan ye....Walaupun artikel ni dah lama update, just tinggalkan sahaja komen-komen anda. Saya pasti membalasnya...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

mAa . LinA . azLinA . mAi . said...

cara lain untuk merawat wajah bolehlah gunakan produk As Beauty Facial Treatment yg hangat sambutannya kini...

berdaftar dengan KKM dan pembuatannya menggunakan bahan semulajadi alam...

bagi yg baru boleh menggunakan trial pack terlebih dahulu yg berharga RM50.00 sahaja..

jemput lawat laman web -->kedaimysa.blogspot.com

Post a Comment