ZAR4U. Powered by Blogger.
RSS
There was an error in this gadget

LAMI....Kurus @ Membunuh?

     Hye, erm walaupun follower masih tak ramai, visitor pun entah ada ke tidak, tapi saya masih juga nak kongsi info-info...Dalam post kali ni saya nak kongsikan dengan anda suatu info tentang ubat kurus dari Indonesia iaitu dikenali dengan nama LAMI/LASMI...Mungkin korang pernah dengar kot dan pernah baca di mana-mana ruangan forum tentang produk ini. Yang paling mengejutkan produk ni ada R.A.C.U.N!!

Inilah gambar ubat Beracun!! yang dimaksudkan:



     Pernah keluar dalam akhbar tentang artis yang ketagih ubat kurus ni di harian METRO...Memang tak dinafikan walaupun kesannya BURUK dan perit serta merbahayakan, tapi hasilnya sangat memuaskan hati kerana pengambilan produk ini boleh menurunkan berat badan dengan PANTAS!!


     Ubat ini berasal dari Indonesia dan dikenali sebagi jamu. Bahan-bahan yang digunaka memang semuanya berasaskan jamu tetapi kenapa saya kata produk ini beracun?? Sebab dalam produk ini mengandungi sejenis kandungan yang dipanggil SIBUTRAMINE (Istilah racun berjadual) di mana pengguna hanya dibenarkan mengambilnya atas nasihat Doktor dan tujuan tertentu sahaja...Racun berjadual juga terdapat dalam ubatan seperti Duromine yang mengandungi

  • Phentermine
  • Adipex (Phentermine)
  • Reductil (Sibutramine)
  • Ionamin (Phentermine)

     Semua ubatan di atas diberikan kepada pesakit obes yang melampau atas nasihat Doktor..Kalau tak silap saya..maklumla ambil course Multimedia =)


     Kesan sampingan ubat ini memang boleh dirasai dipenggunaan pertama atau kedua. Semua yang mengambil ubat ini akan WAJIB mengalaminya. Di sini saya nyatakan kesan-kesan yang saya SENDIRI alami..Antaranya seperti

  • Degupan jantung bertambah pantas
  • Tekak berasa haus yang melampau
  • Berpeluh yang melampau
  • Pening serta mual-mual
  • Hilang selera makan
  • Kemurungan yang melampau
  • Mudah berasa marah 
  • Tiada tenaga
  • Mengalami halusinasi (risiko menjadi gila)

     Semua yang saya senaraikan di atas adalah kesan-kesan yang saya sendiri alami semata-mata untuk kurus. Memang tak dinafikan berat badan akan cepat susut selepas pengambilan selama seminggu. Saya mula mengambil ubat ini pada tahun 2009 iaitu selepas tamat SPM. Ketika itu berat badan mencecah sehingga 73KG dengan ketinggian 162CM sememangnya tidak seimbang. Setelah beberapa bulan mencuba ubat kurus tersebut berat saya turun sehingga menjadi 55KG!!!! dengan pengambilan yang tidak menentu.. Bila rasa berat turun stop, bila rasa naik semula makan balik.

     Sehingga sekarang saya tetap rasa nak ambil semula pil tersebut walaupun tahu akan keburukan yang bakal saya hadapi. Tetapi saya sedang cuba untuk tidak ketagih dengan ubat yang boleh membunuh diri saya sendiri. Sebab itulah saya sengaja menulis artikel tentang keburukan ubat ini untuk mengingatkan diri saya sendiri serta pengguna di luar sana akan keburukan produk ini. Saya yakin terdapat banyak blog-blog yang telah membincangkan hal yang sama.

     Kakak saya juga sama seperti saya. Dalam keluarga saya, kakak sayalah yang mula mengambil ubat ini. Setelah kagum melihat hasilnya saya juga turut mencubanya kerana hasilnya begitu cepat dan berkesan. Apa yang membimbangkan saya kami masih ingin mencubanya setiap kali berat bertambah kerana yakin dengan hasilnya serta MURAH... Walaubagaimana pun saya sedang usaha untuk menghentikanya tetapi kakak saya pula tetap dengan produk ini. Jadi kepada anda yang belum mencuba saya nasihatkan anda JANGAN sesekali mencubanya. Jika anda sedang mencubanya lebih baik hentikan kerana nyawa anda lebih mahal. Jangan kerana ingin ubat yang murah anda hilang nyawa anda yang tak ternilai harganya.

     Jika anda pernah mengambil produk ini, apa kata anda kongsikan bersama pengalaman anda. =)
Read more

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

JERAWAT!!! "Saya Tak Pandai Jaga Muka?"

     Dalam post ni saya nak bincang pasal isu "Tak Pandai jaga muka". Mesti Korang pernah di cap sebagai seorang yang tak pandai jaga muka terutama sekali yang jenis kulit bermasalah seperti Jerawat yang serius. Jadi sekarang ni saya nak fokuskan tentang seseorang yang mempunyai masalah kulit seperti Jerawat Batu...sebab masalah ini paling serius. Serius lah sangat. =)



     Mesti korang yang ada masalah seperti ini pernah alami masalah macam ini, terutama bila korang mempunyai kawan yang kulit cantik, bersih, putih, dan lagi gebu gitew...Ha tambahan pula mulut kawan korang tu macam longkang. Opss!! Tu la mentang-mentang dapat kulit cantik dah rasa diri tu dah pandai jaga kulit. Padahal mereka cuma  "Bernasib Baik" sahaja sebab dilahirkan dengan kulit yang sempurna dan tak mengalami apa-apa masalah walaupun dah baligh.

     Mesti anda pernah dengar nasihat-nasihat murah mereka yang konon-konon macam pakar kulit tak diiktiraf gitew...Lepas tu mula la beri petua-petua yang entah apa-apa...padahal tak kena dengan batang hidung sendiri. Mereka tak rasa apa yang ditanggung oleh orang yang mempunyai masalah kulit ni. Sebab mereka bernasib baik tak mengalami masalah kulit. Jika seseorang itu memiliki masalah kulit yang berjerawat tak semestinya mereka tu tak pandai jaga muka. Padahal dah bermacam-macam cara yang mereka buat untuk sedaya upaya membantras masalah itu.

     Bagi saya, mereka yang memang dah memiliki kulit yang baik dan tak mempunyai apa-apa masalah muka, tak layak nak kata orang yang mempunyai masalah kulit ni tak pandai nak jaga kulit lah, pengotor la, tak pandai jaga penampilan la..itu la ini la. Sebab mereka tak tahu bertapa susahnya nak jaga muka yang berjerawat. Mereka cuma bernasib baik sahaja dapat kulit yang cantik. Bagi saya orang yang benar-benar layak beri nasihat adalah orang yang penah mengalami masalah kulit dan kemudian berjaya sembuh serta memiliki kulit yang sihat semula. Kerana mereka lah yang faham akan masalah tersebut serta pernah mengalaminya.

     So, bagi korang yang ada kawan atau kenalan seperti yang saya sebutkan, just pekakkan telinga anda.. Tak perlu  dengar nasihat-nasihat yang entah betul ke tidak..So jika anda pendapat anda sila berikan ye....Walaupun artikel ni dah lama update, just tinggalkan sahaja komen-komen anda. Saya pasti membalasnya...
Read more

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS